سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چیزی برای ابلیس کمر شکن تر از این نیست که دانشمندی در قبیله ای ظهور کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
از پیامبر اکرم (ص) روایت است که می فرمایند :
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/2:: 11:26 عصر
  •                                                                                       


            در شب معراج زنانی چند از امت خود را در عذابی شدید دیدم .  زنی را دیدم که به موهایش آویخته شده  و مغز سرش می جوشید.   سؤال نمودم او چه کرده است ؟  گفتند :  او موی خود را از نا محرم نمی پوشانده است .   زنی را دیدم  که گوشت بدنش را با قیچی های آتشین قیچی می کردند .   گفتم او چه کرده است ؟   گفتند :  خود را به مردان نامحرم نمایش می داده که به او رغبت کنند


    (بر گرفته از گتاب گنجهای معنوی )


             خوب؟  اینا یعنی چی ؟   خود را به مردان نامحرم نمایش می داده یعنی چی ؟  اون زمان رو نمی دونم اما الآن کاملا مشخصه  .................    دختر خانمهایی که مانتوی تنگ می پوشند و اندام خود را به نمایش میگذارند  و باعث می شوند پسران به آنها رغبت پیدا کنند اینها همان کسانی هستند که بدن آنها را در روز قیامت  با قیچی های آتشین قیچی می کنند .


             منظور از حجاب  فقط چادر نیست .............  بلکه پوشانیدن است .   ولی در این زمانه که هر جا بگردی یه مانتوی گشاد  و بلند پیدا نمی کنی  بهترین راه برای گناه نکردن و ایجاد نکردن گناه برای دیگران چادر است . 

            بعضی از دختر خانمها می گویند  من که عمری با مانتو بودم ( اونم اون مانتو ها )  دیگه روم نمشیه چادر بپوشم . مسخره ام می کنن . آبروم میره .  


             اگه طرز فکر این باشه  و به خاطر حرف مردم  و آبروی خودمون (که آبرو رفتن اصلا به حجاب ربطی نداره و من کاملا مخالف این حرف هستم ) گناه ایجاد کنیم ...................... مستحق آتش جهنم هستیم ....


    (آخه عزیز من چادر بپوشی آبروت میره یا با اون وضع فجیع تو خیابون راه بری ؟)


            ولی اگر به خاطر خدا و  زنده داشتن  گفتار  پیامبرمون و خوشحال کردن امام زمانمون  حجاب رو رعایت کنیم ............. نه اینکه مطلقا چادر بپوشیم . نه!      ولی  حجاب را رعایت کنیم  به طرزی که نظری  به سمت ما جلب نشود  .    پاداش گرانبهایی خواهیم داشت .   خود خدا فرموده :‏  هر کس به اندازه ی مثقالی کار خوب انجام بده  نتیجه اش را می بیند و هر کس به اندازه ی مثقالی کار بد انجام بده نتیجه اش را میبیند .

            پس کسانی که حجاب را رعایت می کنند  ...............  خوشحال باشند . (البته بحث اینکه در کنار حجاب چه اعمال دیگری  را باید انجام دهیم تا مقرب درگاه حقتعالی باشیم  جداست........)


     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    برتری حجاب زن،در چادر :
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/2:: 11:24 عصر
  • برتری حجاب زن،در چادر :

            خانم ها باید تمامی بدن خود (به جز گردی صورت و دست ها تا مچ ) را از نامحرم بپوشانند (خواه پوشش چادر باشد ، خواه غیر از آن ) ، ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباس هایی که توجه نامحرم را جلب می کند ( مثلا بر جستگی ها را نمودار کند ) باید اجتناب شود .
         
       در قرآن مجید ، بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد .یکی از این آیات ، آیه ی 59 از سوره «احزاب» است که برخی از مفسران از آن معنای پوشش با چادر را برداشت کرده اند :
        
        «یا ایها النبی قل لا زواجک و بنا تک و نساء المؤمنین یدین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما»
            یعنی ای پیامبر ، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنان بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند ، و خداوند بخشنده ی مهربان است .
            برخی از مفسران «جلباب» را پوششی فرا گیر معنا کرده اند که از بالای سر تا پایین پا را می پوشاند که چیزی در حد و اندازه ی چادر است .البته دیدگاه دیگر ، جلباب را پوششی تا زانو و دیدگاه سوم جلباب را مقنعه می داند . یعنی زن باید همه ی اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسرس هوسرانان مصون و محفوظ باشد .
            در سوره ی «نور» آیه ی31 نیز مفصل در مورد حجاب و حرمت نگاه به نا محرمان سخن به میان آمده است . بر این اساس ، می توان گفت : قرآن از چادر یا چیزی مانند آن ، که تمام بدن را بپوشاند سخن گفته است . علاوه بر این ، درباره پوشش حضرت فاطمه (ع) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد برای دفاع از «فدک» ، همین پوشش نقل شده است . حضرت فاطمه (ع) مقنعه خویش را بر سر و جلباب بر تن کردند ، یعنی پوششی که تمام بدن را از سر تا قدم فرا می گرفت.
           
    علاوه بر مستندات شرع ، عقل نیز بر برتر بودن چادر حکم می کند ، چون اندام بدن با چادر بهتر محفوظ می ماند . به همین سبب ، فقها به برتر بودن چادر برای حفظ حجاب حکم کرده اند ‍، نه اینکه حجاب منحصراً در حجاب باشد ، پوشش حجاب با مانتو و روسری نیز میسر است ، ولی حجاب برتر نیست ، زیرا هر چقدر با مانتو و روسری پوشش صورت گیرد ، باز هم حجم بدن مشخص است و در مقایسه با چادر قطعاً ، چادر برتری دارد .

            آنچه مهم است ، مراقبت زن از خود ، حجاب و عفت خویش به سبب ایجاد جامعه سالم است و آنچه بهتر بتواند این هدف را تأمین کند برتر است ، و با همین حجاب برتر زن نیز نقش اجتماعی خود را بهتر ایفا می کند ، چرا که مزاحم های کمتری دارد .



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    تاریخچه ی حجاب
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/2:: 11:23 عصر
  •     حجاب در جاهلیت عرب :


            در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله ی اسلام در عرب پیدا شده است.


        حجاب درقوم یهود :


           « ویل دورانت » نویسنده ی کتاب معروف «تاریخ تمدن » می نویسد : (( اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت ( چنانچه مثلاّ بی آنکه چیزی به سر داشت به میان مردم می رفت یا در خیابان های عمومی، کوچه و پس کوچه نخ می ریسید یا با هر سنخی از مردان درد دل می کرد و یا صدایش آنقدر بلند بود که اگر در خانه صحبت می کرد،  همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند ) در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق بدهد.
        با این وجود حجابی که در قوم یهود معمول بوده است از حجاب اسلامی ( چنانکه بعداّ شرح خواهم داد) مقداری سخت تر و مشکل تر بوده است.


        حجاب در ایران باستان : 


           « ویل دورانت » در کتابش می نویسد :
            در زمان زردشت زنان منزلتی عالی داشتند، با کمال آزادی و با روی گشاده در میان مردم رفت وآمد می کردند... . پس از داریوش مقام زن تنزل پیدا کرد و گوشه نشینی زمان حیض که بر ایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فراگرفت، زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند... . در نقشهائی که از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد... . چنانچه ملاحظه می فرمائید حجاب سخت وشدیدی در ایران باستان حکم فرما بوده، حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نا محرم شمرده میشده اند.


            حجاب در هند : 


           در هند نیز حجاب سخت و شدیدی حکم فرما بوده است، ولی درست روشن نیست که قبل از نفوذ اسلام در هند بوده یا پس از نفوذ اسلام در هند رواج یافته است، آنچه مسلم است اینست که حجاب هندی نیز نظیر حجاب ایران باستان سخت و شدید بوده است. ما اگر تمایل به ریاضت ترک لذت را یکی از علل پدید آمدن حجاب بدانیم، باید قبول کنیم که هند از قدیم ترین ایام حجاب را پذیرفته است، زیرا  هند از مراکز قدیم ریاضت و پلید شمردن لذات مادی بوده است.


            حجاب در اسلام :


            بدون شک زن جاهلیت حجاب نداشته ولی اسلام در این جهت  تهولی بوجود آورد. عاشیه ( همسر پیامبر )همواره زنان انصار را این چنین ستیش می کرد : « مرحبا به زنان انصار، همین که آیات سوره ی نور ( آیات حجاب ) نازل شد یک نفر از آنان دیده نشد که مانند سابق بیرون بیایند، سر خود را با روسری های مشکی می پوشیدند... . همین مطلب را اُمٌ سَلَمه ( همسر دیگر پیامبر ) نقل می کند : « پس از آنکه آیه ی احزاب ( یُدْنینَ عَلَیْهِنٌَ مِنْ جَلابیبِهِنٌَ ) نازل شد، زنان انصار چنین کردند. »
            ببعدها بر اثر معاشرت اعراب مسلمان با تازه مسلمانان غیرعرب، حجاب از آنچه در زمان رسول اکرم وجود داشت شدیدتر شد، نه اینکه اسلام اساساّ به پوشش زن هیچ عنایتی نداشته است.
            به هر حال آنچه مسلم است اینست که قبل از اسلام حجاب در جهان وجود داشته است و اسلام مبتکر آن نیست، امٌا این که حدود حجاب اسلامی با حجابی که در ملل باستانی بود، یکی است یا نه ؟ مطلبی است که درباره ی آن سخن خواهم گفت.

        بر گرفته از کتاب مسئله ی حجاب نوشته ی استاد مطهری



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    <   <<   6   7   8   9   10      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 96679
    بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز : 8
    ............. بایگانی.............
    مذهبی
    آموزشی
    کامپیوتر
    مهارتهای زندگی
    روانشناسی
    مهدویت
    صورت جلسات شورای معلمین
    جلسات انجمن واولیا ی دبستان
    برگزاری جشنهای دبستان

    ........... درباره ما ..........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    همکاران دبستان پسرانه استقلال
    امام خمینی (ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند: نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم. .درصورت تمایل تبادل اطلاعات باشماره3711400تماس بگیرید

    .......... لوگوی ما ........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    ............. اشتراک.............
     
    مذهبی - دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    سفارش تبلیغ

    ابتدا نیت کنید


    سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

    .::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

    برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
    دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



    ............ طراح قالب...........