سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را بگیرید؛ حتی از مشرکان . [امام علی علیه السلام]
دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
دادن background به صفحه و دادن رنگهای لینک ها:
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/27:: 11:4 صبح
  • دادن background به صفحه و دادن رنگهای لینک ها:


    به قسمت format\background رفته و صبر کنید تا پنجره page properties باز شود سپس در زبانه  Formatting وقسمت Background اگر می خواهیم پشت زمینه ما عکس باشد گزینه


    Picture   Backgroundرا تیک می زنیم و سپس با کلیک در قسمت Browse آدرس عکس مورد نظر را می دهیم.اما اگر بخواهیم Background رنگ بدهیم تیک گفته شده را حذف کرده و در قسمت color رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و اگر رنگ مورد نظر در رنگها موجود نبود در همین قسمت more color را انتخاب کرده بعد باز شدن پنجره مورد نظر اگر کد رنگ مورد نظر را داریم کد رنگ را در قسمت value و مانند زیر می نویسیم.


    Hex= {00, FF, FF}                                                                                                            


    درغیر این صورت اگر رنگ مورد را در قسمتی از عکس یا صفحات گرافیکی و... در کامپیوتر خود دارید با کلیک بر روی select و کلیک روی قسمتی از عکس و... که رنگ مورد نظر شما را دارد رنگ خود را انتخاب کنید اگر هیچکدام از این حالتها نباشد می توان با کلیک روی custom  رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.


    در همان قسمت background می توانیم رنگ متن(text) و رنگ اولیه لینکها (Hyperlink)و رنگ لینکها  وقتی ماوس روی آن کلیک می کند(Hyperlink visited) و لینکهایی که قبلابازدید شده


    (Hyperlink Archive) را مشخص کنیم.


     دادن موزیک زمینه برای صفحه:


    به قسمت format\background رفته و صبر کنید تا پنجره page properties باز شود. سپس در زبانه General و در بخش background sound و در قسمت location آدرس آهنگ مربوطه را بدهید و برای دیدن نتیجه Preview را بزنید.


    نکته: پسوند آهنگها باید یکی از انواعwav ? mid ?ram? ra? aif? aiff? ?au snd? mpeg ?mp3? asf باشد.


    گذاشتن تصویر در متن:


    به قسمت insert\from file رفته و عکس مورد نظر را که در  کامپیوتر شما است را با انتخاب در پنجره باز شده در صفحه قرار دهید.همچنین می توانیم از عکسهای \clip Art insertهم استفاده کنیم.برای تغییر اندازه عکس روی آن کلیک کرده و بعد از اینکه به حالت انتخاب در آمد گوشه های آن را به وسیله کلیک با ماوس و نگه داشتن آن اندازه آن را تغییر می دهیم.


     لینک کردن متن یا عکس و مشاهده آنها:


    متن یا عکس مربوطه را در حالت انتخاب قرار می دهیم و سپس روی آن کلیک راست می کنیم  و گزینه Hyperlink را انتخاب می کنیم. سپس در پنجره باز شده آدرس صفحه ای که می خواهیم لینک بدهیم را قرار می دهیم.برای مشاهده لینک در خود صفحه front page در قسمت Design برروی لینک مربوطه دکمه ctrl به همراه کلید چپ ماوس نگه دارید تا لینک مربوطه را مشاهده کنید.اما در جایی که صفحه sive شده (در درایوهای computer)چون فایل خود به صورت صفحه اینترنتی است لینک براحتی قابل مشاهده است.


     تغییر موقعیت عکس و دادن کادر:


    روی عکس کلیک راست کرده و گزینه picture properties را انتخاب نمایید. سپس در زبانه appearance و با تنظیم موارد زیر تغییرات را اعمال کنید.


    1)در قسمت wrapping style  می توان موقعیت عکس را تعیین کرد.


    2)در قسمت layout موارد زیر قابل تنظیم است:


     Alignment  :موقعیت عکس را در صفحه تعیین می کند(وسط راست وچپ و....)


    Border thicknessندازه کادر دور عکس را تعیین می کند.


    Horizontal spacing:فاصله نوشته ها را از سمت راست و چپ عکس تعیین می کند.


    Vertical  spacing: فاصله نوشته ها را از سمت بالا و پایین عکس تعیین می کند.


    3)در قسمت size موارد زیر وجود دارد.


    Width: طول عکس را تعیین می کند.


    Height : ارتفاع عکس را تعیین می کند.


     تغییرات روی عکس:


    برای تغییرات روی عکس و به قسمت view\Toolbar\pictures بروید.(قبل از انجام کارها عکس را در حالت انتخاب بگذارید برای اینکار یکبار روی عکس کلیک کنید.)این نوار ابزار دارای ابزار شکل  زیر است:


     


    نوار ابزار pictures


     


    معرفی ابزار در نوار ابزار pictures از چپ به راست:


    Insert picture from file: برای قرار دادن یک عکس جدیدبکار میرود.


    Text: برای نوشتن یک متن روی عکس بکار می رود . پس از کلیک روی آن یک کادر برای نوشتن در عکس مورد نظر باز می شود .متن دلخواه را در آن بنویسید و سپس با نگه داشتن ماوس متن را روی عکس جابه جا کرده و به مکان دلخواه ببرید.


    Auto thumbnail:این ابزار برای لینک کردن عکس به اندازه واقعی آن ومکان اصلی آن است.یعنی در این صورت عکس لینک می شود به همان عکس با سایز واقعی


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    کشیدن جدول:
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/27:: 11:2 صبح
  • کشیدن جدول:


    برای کشیدن جدول چند راه وجود دارد:


    راه اول:به قسمت Table \  Table\insert بروید و در پنجره  باز شده :


      : Size در rows تعداد سطر ودر قسمت columns تعداد ستون را وارد کنید.


    : Layout در قسمت table Direction مشخص کنید که خانه های جدول راست نویس باشد یا چپ نویس.


    بخش borders  :


    Size: در این قسمت می توانیم عرض قاب دور جدول را تغییر دهید.


    Color: رنگ قاب جدول را مشخص می کند از این رنگ زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم قاب دور جدول فقط یک رنگ داشته باشد.


    Light border و dark border: این قسمت برای کادرهایی با دوخط که می خواهیم هر کدام از خطها رنگ به خصوصی داشته باشد استفاده می کنیم و هر کدام از رنگها را در یک کدام قرار می دهیم.(رنگ کمرنگ را در اولی و پررنگ را در دومی قرار دهید تا حالت سایه روشن بگیرد.)


    Collapse table border:این بخش اگر تیک زده باشد کادر جدول دارای یک خط و در غیر این صورت با دو خط خواهد بود.


    Background:  


    Color:در اینجا می توان  background رنگ برای جدول را تعیین کرد.


    Use background picture:اگر تیک زده باشد می توان با کلیک در قسمت browse و دادن آدرس یک عکس background  عکس به تصویر داد.


     بعد برای تغییرات بعدی با کلیک بر روی style و بعد کلیک روی format و می توانید کارهای زیر را انجام دهید:


    Font:نوع خط سایز و مدل نوشتن آن و رنگ خط راتغییر داد.در این بخش در قسمت effect  می توان با انتخاب هریک از موارد تغییری در نوشتن متن داد مثلا متن را زیر خط دار بالا خط دار وسط خط دار کرد یا همه حروف را حروف بزرگ یا همه را با کوچک نوشت.


    Paragraph:در این قسمت هم می توان در قسمت متن را راست نویس یا چپ نویس و...کرد فاصله از سر سطر از خط بعدی از تمن و کاراکتر قبلی را مانند مواردی که در بخش پاراگراف صفحه گفته شد  تعیین کرد.


    Border: می توان روی کادر جدول تغییرا داد مانند چیزهایی که در مورد کادر صفحه گفته شد.


    Position:موقعیت جدول در صفحه را مشخص می کند.


    راه دوم: به قسمت Table\draw table بروید و در پنجره  باز شده با کلیک روی draw table  (شکل آن یک مداد روی جدول است.)یک مداد در اختیار شما داده می شود به کمک آن می توان جدول را به هر صورتی که می خواهیم بکشیم.در این قسمت علامت پاک کن برای پاک کردن هر کدام از خطهای جدول است.


    نکته:بعداز کشیدن جدول هم می توان با رفتن به قسمت با کلیک راست برروی جدول و رفتن به قسمت table properties می توان موارد بالا را مجددا تغییر داد.


     تغییرات در جدول :


    راه اول:برروی جدول مربوطه کلیک راست کنید  با گزینه insert rows یک سطر و با کلیک برروی insert columns  یک سلول به جدول اضافه کنید. برای اضافه کردن یک خانه به جدول گزینه split cells خانه را به دو قسمت تقسیم کنید.


    راه دوم: از قسمت Table\insert و قسمتor columns  rows تعداد سطر یا ستون را افزایش داد برای اینکار در پنجره باز شده اگر می خواهیم ستون اضافه شود دکمه columns را بزنید و اگر می خواهید ستون در سمت چپ ستون مورد نظر درست شود گزینهleft of selection و و اگر می خواهید ستون در سمت راست ستون مورد نظر درست شود گزینه right of selection    می زنیم و اگر می خواهیم سطر اضافه شود دکمه rows را بزنید و above selection یک سطر مانند سطری که در آن هستیم در بالا ی ستون مورد نظر می سازد و below selection یک سطر مانند سطری که در آن هستیم در پایین ستون مورد نظر می سازد.همچنین در cell  Table\insert\ و یک خانه به سطری که در آن هستیم اضافه می کند.


     طراحی صفحه:


    به قسمت layout tables and cells…  را در بخش table انتخاب می کنیم و  بعد از انتخاب در قسمت راست صفحه یک پنجره باز می شود که در آن در قسمت پایین قالبهایی برای صفحات وجود دارد.یکی از آنها را انتخاب کنید حال برای تغییر هر کدام از نظر اندازه یا حذف یک سل از آن روی cell ای که می خواهیم تغییر دهیم کلیک کنید تا در حالت انتخاب در آید. بعد برای حذف سل از روی صفحه کلید backspace را فشار دهید سل انتخاب شده حذف می شود و برای تغییر اندازه سل هم بعد از انتخاب سل مورد نظر ماوس را روی آن می گذاریم مکان نمای ماوس که به صورت دو جهته در آمد می توانیم اندازه سل مورد نظر را با فشار دکمه ماوس تغییر دهیم.



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    گذاشتن متن متحرک:
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/27:: 11:1 صبح
  •  گذاشتن متن متحرک:

     

    به آدرس insert\web component  بروید.سپس در پنجره باز شده گزینه dynamic effect  را انتخاب کنید در سمت راست صفحه گزینه Marquee را انتخاب کنید.سپس در پنجره مورد نظردر قسمت text  متن مورد نظر را تایپ کنید.این پنجره دارای موارد زیر است.


    Direction:نشان دهنده این است که متن از راست به چپ حرکت کند(left )یا از چپ به راست(right)


     نکته :برای گذاشتن متن متحرکی که از بالا به پایین یا از پایین به بالا حرکت می کند ابتدا   Marquee رابه روش گفته شده درست کنید و آن را در حالت انتخاب قرار دهید سپس به قسمت کد در صفحه فرانت پیج بروید  "direction="down را در تگ Marquee اضافه کنید با این کار متن از بالا به پایین و با مساوی قرار دادن مقدار فوق با "up" از پایین به بالا حرکت می کند.


    Seed:مشخص کردن سرعت و زمان تاخیر


    Behavior:نشان دهنده رفتار Marquee است.


    1) Scroll: متن متحرک مرتب به صفحه وارد و از آن خارج شود.


    2)slide: متن متحرک از وارد شود و بعد از حرکت در انتهای یا ابتدای (بسته به انتخاب Direction ) خط متوقف شود.


    3)alternate: متن در خط مورد نظر از چپ به راست و از راست به چپ مرتب حرکت کند و نه داخل ونه خارج شود.


    Size:متن مورد نظر در چه سایزی ازصفحه (از نظر عرض و ارتفاع ) حرکت کند. این اندازه ها می تواند به صورت درصدی از صفحه (in percent) یا پیکسل (in pixels) مشخص شوند.


    Repeat:تعداد دفعات تکرار حرکت را نشان می دهد اگر می خواهیم متن همواره به طور متحرک بالای صفحه حرکت کند گزینه continuously را علامت بزنید در غیر این صورت تعداد دفعات تکرار را در قسمت time مشخص کنید


    Background color:رنگ پشت زمینه متن متحرک را مشخص می کند.


     Style:برای  دادن تغییرات دیکر مثل رنگ و فونت خط و ... روی آن کلیک کرده سپس در پنجره باز شده روی format کلیک کرده و گزینه های مورد نظر را تغییر دهید.


     متوقف شدن حرکت متن متحرک با رفتن ماوس روی آن:


    در تگ Marquee مورد نظر موارد روبرو را اضافه کنید "onmouseout="start();"onmouseover="stop; را اضافه کنید و نتیجه را در preview مشاهده کنید.


     کنتور:


    به آدرس insert\web component  بروید.سپس در پنجره باز شده گزینه Hit counter را انتخاب کنید .از قسمت choose a counter style شکل کنتور دلخواه خود را انتخاب کنید.


     سرچ کننده:


    به آدرس insert\web component  بروید.سپس در پنجره باز شده گزینه  web searchرا انتخاب کنید .از قسمت choose a type of search  گزینه current web را انتخاب کنید. و بعد finish را بزنید .پنجره search from properties باز می شود در زبانه search from properties می توانید نام برچسب سرچ کننده و حداکثر تعداد کاراکترهایی که فرد می تواند وارد کند و  نام  دکمه سرچ و reset را تعیین کنید.


    گذاشتن یک دکمه برای لینک :


    به آدرس insert\web component  بروید. سپس در پنجره باز شده گزینه dynamic effect  را انتخاب کنید در سمت راست پنجره گزینه button  interactiveرا انتخاب کنید. حال در پنجره باز شده در زبانه button می توانید شکل دکمه مورد نظر متن داخل دکمه و لینک آن را تعیین کنید.در زبانه font هم می توانید نوع و سایز رنگ متن و دکمه در حالت معمولی و یا  در حالتی ماوس روی آن قرار می گیرد یا دکمه فشار داده شده و مکان متن از نظر راست و چپ بودن و بالا و پایین یا وسط بودن و جهت متن روی دکمه را تعیین کنید.در زبانه image هم می توانید ارتفاع طول و عرض دکمه و... را تعیین کنید.



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
       1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 95977
    بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز : 13
    ............. بایگانی.............
    مذهبی
    آموزشی
    کامپیوتر
    مهارتهای زندگی
    روانشناسی
    مهدویت
    صورت جلسات شورای معلمین
    جلسات انجمن واولیا ی دبستان
    برگزاری جشنهای دبستان

    ........... درباره ما ..........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    همکاران دبستان پسرانه استقلال
    امام خمینی (ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند: نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم. .درصورت تمایل تبادل اطلاعات باشماره3711400تماس بگیرید

    .......... لوگوی ما ........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    ............. اشتراک.............
     
    کامپیوتر - دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    سفارش تبلیغ

    ابتدا نیت کنید


    سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

    .::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

    برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
    دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



    ............ طراح قالب...........