سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که کرده وى به جایى‏اش نرساند ، نسب او را پیش نراند . [ و در روایت دیگرى است : ] آن که گوهر خویشش از دست شود ، بزرگى تبار وى را سود ندهد . [نهج البلاغه]
دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
نکات مهم برای بالا بردن سرعت کامپیوتر شما...
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/9:: 11:27 عصر
  • در نظر بگیرید که سرعت کامپیوتر شما مرتباً کمتر و کمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یک سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل کم شدن سرعت کامپیوتر هستند. 10 نکته مهم ذیل به کامپیوتر شما سرعت می بخشد :

    1-استارت سریع!
    اگر عمل Shutdown در کامپیوتر درست انجام نشود، کامپیوتر در استارت بعدی، برای اینکه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چک کند، با برنامه Scandisk استارت می شود که مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اینکه از اجرا شدن Scandisk جلوگیری کنید، به ترتیب زیر عمل کنید:
    از منوی استارت بر روی Run کلیک کرده و بعد دستور msconfig را اجرا کنید. سپس قسمت system configuration programs را باز کنید و در قسمت Register، general کلیک کنید و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال کنید. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببندید و ویندوز را دوباره استارت کنید.
    2-از کار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم
    اگر کامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می کند، در صورتی که آن را از کار بیندازید، کامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این کار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب کنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است که کدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می کنند. قسمتهایی که با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در کنار خود دارند بر روی قسمتهایی که می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال کنید، مارک بزنید. سپس از منوی Name که در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب کنید.
    3-لغو دستور اجرای اتوماتیک برنامه ها
    بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیک اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید، از منوی استارت، Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید، بلکه فقط می توانید علامت تیک (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.
    4-پاک کردن برنامه ها
    شما همواره برنامه هایی را از اینترنت Download می کنید. برای پاک کردن آنها از برنامه Uninstall استفاده کنید، که آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا کنید.
    برنامه ای را که می خواهید پاک کنید، مارک بزنید و بعد بر روی آیکون Add/Remove کلیک کنید. بدین ترتیب، برنامه به طور کامل از کامپیوتر شما پاک می شود
    5-ایمیل های قدیمی را پاک کنید
    ایمیل هایی که به خصوص با فایل های پیوست شده ( عکس، فیلم و فایل های موسیقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت کامپیوتر را کاهش می دهند. به همین دلیل، تمام ایمیل های خود را به طور کامل بررسی کنید و آنهایی را که دیگر احتیاجی ندارید، پاک کنید.
    6-Defragment کردن هارد
    با دستور Defragment، هارد کامپیوتر خود را مرتب کنید. خود این کار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت کامپیوتر شما را بالا خواهد برد. برای این کار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را کلیک کنید.
    نکته: پس از شروع عمل Defragment، کامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید.
    7-عکس زمینه را غیر فعال کنید.
    این عکسها با وجود همه جذابیتی که دارند قدرت و سرعت کامپیوتر را کم می کنند. بنابراین، بهتر است که عکس پیش زمینه را بردارید. برای این کار با کلیک راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب کنید و در قسمت Background، دستور None را انتخاب کنید.
    8-فایل های موقت و آدرس های اینترنتی موجود در حافظه موقت را پاک کنید
    در حالی که در اینترنت مشغول جستجو هستید، Browser مثلاً (Internet Explorer) کپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد. این کار، عمل جستجو را تسریع می کند، اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود که سرعت کامپیوتر را کم می کند. بنابراین، بهتر است که این فایل ها را پاک کنید. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب کنید و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies کلیک کنید.
    9-کاهش ظرفیت فایل ها و آدرس های اینترنتی که در کامپیوتر ذخیره می شوند.
    پاک کردن هر روز فایل های موقت و آدرس های اینترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می کند. شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات کمی را بتوانید ذخیره کنید.
    برای این کار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings کلیک کنید. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظیم کنید.
    10-روزآمد کردن ویندوز
    شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای کاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه، قادر خواهید بود که درایوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download کنید. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب کنید. با این کار، ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر شما update خواهد.
    مراقب ویروسها باشید
    بعضی از ویروسها اثر بسیار مخربی بر روی سرعت سیستم شما دارند به همین دلیل باید همواره یک آنتی ویروس قوی را بر روی سیستم خود نصب نمائید و دقت کنید داشتن قویترین آنتی ویروس بدون Update کردن آن عملاُ هیچ ارزشی ندارد .


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    نحوه عکس گرفتن با مدیا پلیر [مدیا پلیر]
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/9:: 11:7 عصر
  • شاید تا بحال با نرم افزارهای دیگری این کار را انجام می دادید ولی در حقیقت با خود مدیا پلیر ویندوز نیز می توان عکس گرفت.
    برای این کار کافیست در حین پخش فیلم کلیدهای Ctrl +I را بزنید.
    پنجره ذخیره تصویر باز می شود.حالا می توانید تصویر گرفته شده را ذخیره کنید.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    آشنایی با Regisrty ویندوز
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/9:: 11:5 عصر
  • به یاد داشته باشید که تغییرات نادرست در Registry میتواند نتایج غیر قابل پیش بینی داشته باشد لذا پیشنهاد میشود قبل از هر گونه تغییر در Registry از آن یک کپی پشتیبان تهیه کنید

    نکته:
    1- به بزرگ و یا کوچک بودن اسم فایلها توجه کنید.
    2- در صورت نبودن فایل و یا پوشه ای، آنرا خودتان درست نمایید.
    رجیستری ویندوز:
    رجیستری از دو فایل با نامهای
    USER.DAT و SYSTEM.DAT تشکیل شده است. البته اگر شما عضو یک شبکه هستید، فایل دیگری تحت عنوان CONFIG.POL نیز وجود دارد. همه این 3 فایل، از نوع Hidden, System, ReadOnly
    هستند و در شاخه اصلی ویندوز قرار دارند.
    فایل
    USER.DAT چیست ؟
    این فایل برای ذخیره کردن اطلاعات
    User به کار می رود. هر زمان که شما از ویندوز خود خارج می شوید، سیستم به طور اتوماتیک یک نسخه پشتیبان از این فایل تهیه می کند. این فایل نیز، از نوع Hidden, System, ReadOnly و نام آن USER.DA0 می باشد. اگر به هر نحوی فایل USER.DAT خراب و یا پاک شود، سیستم از این فایل استفاده می کند.
    فایل
    SYSTEM.DAT چیست ؟
    از این فایل برای نگهداری اطلاعات مربوط به سیستم استفاده می شود. هر زمان که شما از ویندوز خود خارج می شوید، سیستم به طور اتوماتیک یک نسخه پشتیبان از این فایل تهیه می کند. این فایل نیز، از نوع
    Hidden, System, ReadOnly و نام آن SYSTEM.DA0 می باشد. اگر به هر نحوی فایل SYSTEM.DAT خراب و یا پاک شود، سیستم از این فایل استفاده می کند. نکته ای که در اینجا باید بدان اشاره شود، این است که در پارتیشن بوت شما، یک نوع دیگر از فایل SYSTEM.DAT تحت عنوان SYSTEM.1ST وجود دارد. این همان فایل رجیستری اولیه ساخته شده در حین نصب ویندوز است. اگر به هر دلیلی، هر 2 فایل SYSTEM.DAT و SYSTEM.DA0 خراب و یا پاک شود، ویندوز از این فایل استفاده می کند.
    فایل
    CONFIG.POL چیست ؟
    این فایل، پارامترهای انتخاب شده در برنامه
    System Policy Editor را در بر می گیرد.
    تفاوت عمده ذخیره سازی داده ها در رجیستری:
    باید توجه داشته باشید که تفاوت عمده ای میان ذخیره سازی اطلاعات در ویندوزهای 95/98/
    ME و ویندوزهای 2000/XP وجود دارد. در ویندوزهای 95/98/ME همان طور که گفته شد، رجیستری در دو فایل SYSTEM.DAT و USER.DAT ذخیره می شود. در حالی که در ویندوزهای 2000/XP، اطلاعات رجیستری در مجموعه ای از فایل های Hive (فایلهای کندویی*) ذخیره می شوند.
    فایلهای
    Hive چه فایل هایی هستند ؟
    به بخشی از رجیستری که بر روی هارد ذخیره می شود و به صورت یک فایل می باشد، فایل
    Hive می گویند. در واقع می توان ساختار درختی رجیستری را به تعدادی کندو (همانند کندوهای زنبور عسل) تقسیم کرد. یک کندو در واقع بدنه ای گسسته از کلیدها، زیر کلیدها و اطلاعاتی هستند که در بالاترین سطح رجیستری در کنار یکدیگر دسته بندی می شوند. یک Hive از طریق یک فایل log. پشتیبانی می شود. به طور پیش فرض اکثر فایلهای Hive (نظیر Defualt، Security، Sam و System) در مسیر SystemRoot%\System32\Config% ذخیره می شوند. برای مشاهده کلیه فایلهای Hive، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\hivelist
    نحوه ویرایش کردن :
    Registry
    برخلاف فایلهای
    INI و فایلهایی نظیر CONFIG.SYS, AUTOEXEC.BAT که از نوع متنی بودند و شما می توانستید بحتی آنها را باز کرده و مشغول به خواندن آنها شوید، فایلهای رجیستری به صورت دودویی (صفر و یک) هستند و به همین دلیل است که شما دیگر نمی توانید این فایلها را با یک نرم افزار تایپ معمولی مثل Notepad بخوانید و یا آنها را تغییر دهید. خوشبختانه، مایکروسافت برای حل این مشکل، یک نرم افزار جانبی تحت عنوان Registry Editor در ویندوز قرار داده است که ویرایش کردن فایلهای Registry را بسیار آسان می کند. (برای یک بار هم که شده، مایکروسافت عقلشو به کار انداخته !!!). برای اجرای این فایل می بایست از منوی استارت، گزینه Run را انتخاب کرده (و یا دو کلید windows+R را فشار دهید)، سپس عبارت regedit را تایپ نموده و در نهایت کلید Enter را بزنید.
    چگونه یک نسخه پشتیبان از رجیستری تهیه کنیم ؟
    برای اینکه از رجیستری خود
    Backup بگیرید، می بایست پس از اجرا نمودن نرم افزار Registry Editor، گزینه Export را از منوی File انتخاب کنید. اگر که با رجیستری کار کردید و دیدید که اشتباها یک فایل را پاک کرده و یا نام آنرا تغییر دادید، می توانید بر روی فایل ایجاد شده (همان فایلی را که از طریق فرمان Export ذخیره کردید)، دوبار کلیک کنید و به سوالی که از شما می پرسد، جواب Yes دهید. دقت داشته باشید که پسوند فایلهای رجیستری، REG می باشد.
    ذخیره و بازیابی رجیستری در ویندوز
    XP چگونه است ؟
    در ویندوز
    XP، برای تهیه نسخه پشتیبان از فایلها، برنامه خاصی به نام Backup وجود دارد. برای اجرای این برنامه می توانید از دستور زیر استفاده نمایید:8
    برای حالتی است که شما از منوی استارت
    Classic در ویندوز XP استفاده می کنید.
    Start > Programs > Accessories > System Tools > Backup
    برای حالتی است که شما از منوی استارت
    New در ویندوز XP استفاده می کنید.
    Start > All Programs > Accessories > System Tools > Backup
    پس از اجرای نرم افزار، ویزارد آن ظاهر می شود. صفحه اول به شما خوش آمدگویی می کند. پس بر روی دکمه
    Next کلیک کنید تا به صفحه بعدی بروید.
    ?
    What do you want to do
    برای تهیه نسخه پشتیبان
    Back up files and settings
    برای بازیابی فایلها
    Restore files and settings
    گزینه اول را انتخاب کرده و بر روی دکمه
    Next کلیک نمایید.
    ?
    What do you want to back up
    با انتخاب کردن این گزینه، کلیه محتویات پوشه های
    My Documents و Favorites، تنظیمات Desktop و کوکی های شما ذخیره می شوند.
    My documents and settings
    این گزینه موارد گزینه قبل را برای یک کاربر خاص انجام می دهد.
    Everyone"s documents and settings
    این گزینه کلیه اطلاعات و داده های حیاتی کامپیوتر شما را ذخیره می کند و یک دیسکت سیستم نیز تولید می نماید تا هنگام خرابی کامپیوتر، بتوانید کامپیوتر خود را با این دیسکت راه اندازی کنید.
    All information on this computer
    این گزینه امکان انتخاب فایلهایی را که می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه نمایید، نشان می دهد.
    Let me choose what to back up
    گزینه چهارم را انتخاب کنید و بر روی دکمه
    Next کلیک نمایید.
    در قسمت سمت چپ، گزینه
    Desktop > My Computer > System State را انتخاب کنید. همان طور که مشاهده می کنید، این گزینه شامل فایلهای Registry و COM+ Class Registration Database و Boot Files (فایلهای راه انداز سیستم) می باشد. پس از انتخاب کردن این گزینه، بر روی دکمه Next کلیک کنید.
    در این صفحه نام فایل خود را در قسمت
    Type a name for this backup و محل مورد نظر را در قسمت Choose a place to save your backup انتخاب کنید. پس از اتمام کار، بر روی دکمه Next کلیک کنید.
    بقیه مراحل کار مهم نمی باشند و بستگی به این دارد که شما چه می خواهید. اگر هم ناوارد هستید و نمی دانید که چه بکنید، می توانید فقط بر روی دکمه
    Next کلیک کنید. (برای اینکه گزینه ها، به بهترین صورت انتخاب شده اند!)
    برای بازیابی فایلها، کافیست بر روی فایل ساخته شده دو بار کلیک کنید و مراحل تکمیل کار را طی نمایید.

    منتظر ادامه مطلب باشید....

    منبع : IRITN

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 96385
    بازدید امروز : 14
    بازدید دیروز : 36
    ............. بایگانی.............
    مذهبی
    آموزشی
    کامپیوتر
    مهارتهای زندگی
    روانشناسی
    مهدویت
    صورت جلسات شورای معلمین
    جلسات انجمن واولیا ی دبستان
    برگزاری جشنهای دبستان

    ........... درباره ما ..........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    همکاران دبستان پسرانه استقلال
    امام خمینی (ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند: نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم. .درصورت تمایل تبادل اطلاعات باشماره3711400تماس بگیرید

    .......... لوگوی ما ........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    ............. اشتراک.............
     
    کامپیوتر - دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    سفارش تبلیغ

    ابتدا نیت کنید


    سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

    .::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

    برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
    دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



    ............ طراح قالب...........